dimecres, 29 de maig del 2024

Mòdul 3 Curs Sostenibilitat

1. Títol de l'activitat "Sostenibilitat en Acció: Reducció de l'Ús de Paper en centres d'Educació Secundària"

2. Selecció del cas. Presentarem als estudiants el cas d'un institut de secundària fictici INSTITUT SALUTIPAU que està implementant una estratègia per reduir l'ús de paper en les seues operacions diàries.


Objectiu de l'activitat: Analitzar la materialitat dels aspectes sostenibles relacionats amb la reducció de paper en els instituts de secundària, identificant els beneficis ambientals, econòmics i operatius.

3. Investigació Facilitació de l'elaboració de preguntes i recopilació de dades: Preguntes clau:
  1. Quins són els principals desafiaments en la reducció de l'ús de paper en un institut de secundària?
  2. Quins aspectes de sostenibilitat són més rellevants en aquest context?
  3. Quines són les millors pràctiques per a la reducció de paper en institucions educatives?
  4. Quins són els beneficis ambientals, econòmics i operatius de la reducció de paper?
Selecció de fonts d'informació:
  • Articles acadèmics sobre sostenibilitat i gestió de recursos en el sector educatiu.
  • Informes i estudis de casos sobre iniciatives de reducció de paper en altres instituts.
  • Bases de dades especialitzades i entrevistes amb professionals del sector educatiu.
  • Recopilació de dades: Lectura de documents, recerca en línia i entrevistes amb professionals de l'educació que hagin implementat projectes similars.

    4. Anàlisi Els equips d'estudiants treballaran conjuntament per analitzar la informació recopilada i identificar els temes més rellevants per als casos presentats. Això inclourà: Classificació dels aspectes de sostenibilitat:
    1. Identificació dels principals desafiaments i oportunitats per a la reducció de paper.
    2. Discussió sobre les pràctiques sostenibles identificades.
    3. Identificació de les àrees amb majors oportunitats de millora.


    5. Disseny de la solució. Metodologia i dinàmica de treball:
    • Treball en equips: Els estudiants es dividiran en equips de 4-5 membres.
    • Sessions de brainstorming: Realitzaran sessions de brainstorming per discutir les seues troballes i idees.
    • Mapes mentals i diagrames: Utilitzaran mapes mentals i diagrames per organitzar la informació i visualitzar les conclusions.
    • Debats i presentacions orals: Cada equip presentarà les seves troballes als altres equips, fomentant la comunicació i el pensament crític.


    6. Informe final. 
    Cada equip prepararà un informe final en el seu portafoli que inclourà:
    1. Introducció al cas d'estudi: Objectius de la recerca.
    2. Descripció del procés de recerca i metodologia utilitzada.
    3. Anàlisi de la informació recopilada.
    4. Identificació dels aspectes més rellevants de la materialitat en sostenibilitat.
    5. Conclusions i recomanacions per a la implementació d'estratègies sostenibles per a la reducció de paper.
    Format de presentació: Els equips presentaran els seus informes de manera oral davant de la classe, a l'estil ELEVATOR PITCH. No obstant, els informes seran entregats en format escrit (PDF, no acceptarem enquadernacions)


    7. Avaluació:
    1. Elevator pitch (50 % de la nota, valorat pel jurat i per l'alumnat fomentant l'aprenentatge col·laboratiu.) Utilitzarem una rúbrica que inclourà criteris com claredat, cohesió, profunditat de l'anàlisi i capacitat de resposta a preguntes.
    2. Portafoli amb informe final: Els estudiants elaboraran un portafoli que inclourà tot el material de recerca i anàlisi. A part, pot servir de diari de reflexions.(40%)
    3. Observació en classe: L'observació contínua del treball en equip i la participació activa dels estudiants. (10%)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

AFILIATS

Us adjunto les pàgines web que he fet fer al meu alumnat de 1r de Administració i finances: https://jouairiya.blogspot.com/ https://...